yaoisweden

Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Ai No Kusabi 1994 Vs. 2012

Av Admin - 28 november 2014 10:19

~" Iason Mink, en av de kändaste Blondie's, hjälper Riki ( The dark ) från ett slagsmål. Riki övertalar sig själv att han måste betala honom på nått sätt, och därför erbjuder sin kropp. Efter att ha blivit förnedrad av Iason, så säger han att han vill träna upp Riki som sitt egna " Luxury Pet ". Riki dumpar sitt nuvarande gäng I slummen och Går med på det. 3 År senare släpps Riki fri, och får 1 år av frihet.. Iason ångrar redan att han gav honom den möjligheten, han älskar honom för mycket för att vilja släppa honom helt "~   

 

Har nog kollat igenom Ai No Kusabi en miljontals gånger X'D Och läste nyligen ut Novellerna, så tänkte vi drar igenom det snabbt här dåh! ^-^)/ 💕

 
Okej okej okej okej XD så I den gammla versionen ( Originalet ) Som kom 1994 " Ai No Kusabi " går välldigt mycket perfect efter böckerna!♡ Det finns lite som de lämnat ute, som jag skulle vela ha med dock ;__; Som i Första kapitlet ( mot slutet ) När Luke är helt intalad om att han ska ha samlag med Riki XD 
 
- " I'm gonna screw Riki tonight." That was what Luke had just said suddenly. - 
 
Det var faktiskt roligt och mysigt att läsa.. Synd att de lämna den delen ute =3=)- Och relationen mellan Kyire och handära andra snubben, det har de inte heller nämnt (>-<) DUMT. Så mycket fina ögonblick de missat..
 
Det jag tycker är intressant dock, är hur Olika Orginalet är gämfört med den nyare versionen " Ai No Kusabi 2012 ". Som den här delen när Iason slåss mot Guy och bryter hans arm xD Och sen förlorar Iason båda sina ben ,_, och riki går tillbaka till byggnaden där han är, Och de försvinner bland elden tillsammans♥️ Jag gråter varje gång altså 🙌💦 
 
2012 " Versionen är mycket mer åt den nya Yaoi kategorin, ( den gammla var mer av Shounen Ai ) Vilket gör mig lite förvirrad faktiskt.. Det här med början är slutet XD JUST WHUT. Och i min egen åsikt, så tyckte jag Iason och the rest of the blondies var mycket vackrare i 1994 vers.
♥︎
 

 

*^*)/ OH WELL. Om jag skulle rekomendera nån av de speciellt, skulle jag kört på Läsa Novellerna först och sen kolla på Orginalet. '2012 Vers, är nästan som en helt annan historia och man ska helst inte blanda ihopa de två.
 
Ai No Kusabi har varit och är Fortf en av mina Favorit BL Sagor❤️
 
Läs Novellerna På Engelska:  http://arcana.weaselhut.net/AnK01.html
 
Ai No Kusabi , Anime:  http://kissanime.com/Anime/Ai-no-Kusabi
 
Ai No Kusabi 2012, Anime:  http://kissanime.com/Anime/Ai-no-Kusabi-2012
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Admin - 2 februari 2015 21:34


    Ååh! Så härligt äntligen 2015, Gott Nytt År!!☆    Detta året startade med att jag fick en BJD Docka ^-^ BJD betyder Ball Jointed Doll, och är en japansk kulledsdocka som man kan sammla på och röra göra poser som med en riktig männi...

Av Admin - 28 november 2014 01:11

        Drammatical Murder = BL Spel som handlar om Aoba Seragaki, Han lever i en värld där det finns ett virtuelt verkligt spel som kallas för " Rhyme ". Aoba hatar spelet, men märker att han spelat det förut..han vinner det gämt också! Me...

Presentation


Välkommen Till Svenska Officiella Yaoi / Otaku stuff Hemsidan!♥️
Här kommer bland annat vara ★
• BL Spel / Otome Spel
• Shounen Ai Noveller
• Yaoi Manga
• Yaoi Anime
• Bishounen CosplaY

🌸 ~ LET THE SHIP SAIL !! \(^o^)/*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards